زیبایی‌های دور از چشم مسئولان گردشگری
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
زیبایی‌های دور از چشم مسئولان گردشگری
تاریخ : یک شنبه 3 شهريور 1392
نویسنده : RmZiRn

به گزارش بولتن نیوز به نقل از بویر نیوز، استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد دارای تنوع بالا در جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و حتی توریستی در کشور است.

وقتی نامی از استان کهگیلویه و بویراحمد به میان آید به یکباره جنگل‌های پر پشت بلوط و رودخانه‌های خروشان و مهم‌تر از همه دنای سرافراز به ذهن هر شنونده‌ای خطور می‌کند.

ولی تاکنون از این همه موهبت طبیعی و الهی کمترین استفاده‌ای نشده و شاید تنها جایی که مسافران در فصول گرم و به صورت دست و پا شکسته می‌توانند در آن اسکان یابند آبشار یاسوج است که آن را هم از آفریده‌های طبیعی خداوند با کمترین تغییرات است.

رودخانه‌های خروشان و پر آب با جاذبه‌های خود می‌توانند مقصدی برای گردشگران و خانواده‌ها باشد که می‌بینیم نسبت به این موهبت در اندک تغییر برای راحتی مردم هم کوتاهی می‌شود.

اگر رودخانه‌ای در استان وجود دارد نه تنها اقدامی برای بهسازی و ساماندهی آن در راستای جذب مسافر و گردشگر نشده بلکه تغییر کاربری‌های آن‌چنانی با هدف حصول منافع به مانند آن چه در رودخانه بشار در گذشته وجود داشت به چشم می‌آید.

یکی از رودخانه‌های زیبای استان رودخانه چیتاب در بخش کبکیان واقع در شهرستان بویراحمد است که جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارد.

چیتاب در ۳۸ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده و یکی از پرجمعیت‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز اسکان‌یافته در این استان کهگیلویه و بویراحمد است.

رودخانه زیبای چیتاب که به کبگیان نیز معروف است همواره گردشگران زیادی را به سوی این شهر روانه می‌کند.

 

زیبایی رودخانه چیتاب دور از چشم مسئولان گردشگری + تصاویر
این شهر نوپا با جمعیت ۳۰۰۰ نفر در صورت احداث مراکز تفریحی به خصوص در کنار رودخانه می‌تواند به شهر بزرگتر و آبادتر تبدیل شود که هم برای اهالی و هم برای استان در بخش گردشگری مفید است.

 

زیبایی رودخانه چیتاب دور از چشم مسئولان گردشگری + تصاویر
زیبایی رودخانه چیتاب دور از چشم مسئولان گردشگری + تصاویر
زیبایی رودخانه چیتاب دور از چشم مسئولان گردشگری + تصاویر
زیبایی رودخانه چیتاب دور از چشم مسئولان گردشگری + تصاویر
زیبایی رودخانه چیتاب دور از چشم مسئولان گردشگری + تصاویر
زیبایی رودخانه چیتاب دور از چشم مسئولان گردشگری + تصاویر
یکی از اهالی چیتاب در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: در صورتی‌که مکان تفریحی در کنار این رودخانه بنا شود برای جوانان هم کار و هم سرگرمی به وجود خواهد آمد.

علی‌اکبر پاک که خود خبرنگار و از اهالی منطقه است می‌گوید: تا آن جا که ما به یاد داریم تاکنون هیچ اقدامی برای ساماندهی رودخانه زیبای چیتاب نشده است.

وی به ظرفیت بالای این رودخانه اشاره کرد و گفت: مسئولان ارشد استانی به خصوص در حوزه گردشگری لازم است که سرمایه‌گذاری خود را در این مناطق انجام دهند زیرا همه زیرساخت‌های طبیعی در این منطقه برای تبدیل به منطقه پایلوت گردشگری وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این خصوص می‌گوید: آن چه ما در طول یک سال مدیریت خود برای آزادسازی رودخانه‌ها فریاد زدیم همه در راستای استفاده درست و بهینه از این مواهب خدادادی برای توسعه و پیشرفت استان با ظرفیت گردشگری و جذب مسافر و گردشگر بوده است.

سید حسین صابری گفت: رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد قبل از هر چیز باید برای استفاده مردم و مسافران ایمن‌سازی شوند و سپس باید پای سرمایه‌گذار را به میان کشید.

وی کار کوچک انجام شده در رود بشار را در راستای همین بحث دانست و گفت: در این مدت کم همه تلاش خود را برای جلب نظر سرمایه‌گذار انجام داده‌ام.

===============

گزارش از مهران ارجمند



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409